Adakah anda mempunyai masa yang terluang? Jangan bazirkan masa anda lagi..

Jadikan Masa Anda Yang Cukup Bernilai Itu Kepada ‘DUIT’ Dengan Menjual Anyaman Kraftangan ROTAN Buatan Tangan Sendiri!

Walau siapa pun anda.. Anda mampu untuk menganyam kraftangan rotan sendiri dengan modal yang rendah bagi mengisi masa lapang supaya anda dapat meraih pendapatan tambahan hanya dengan menjual produk berasaskan rotan!

PERHATIAN: Peluang anda untuk menambah pendapatan melalui bidang ini sangat cerah kerana permintaan untuk barangan kraftangan rotan sangat tinggi dan persaingannya pula sangat rendah!

 

Oleh: Mansor Md Dan
Tarikh: 11 April 2011

PER: Menganyam Rotan Bukan Sekadar Seni Kraftangan Tetapi Ia Mampu Memberi Pendapatan Lumayan!

Sahabat internet sekalian,

Saya mohon anda tinggalkan sebentar segala kerja yang anda lakukan sekarang. Sila tutup Yahoo Mesengger (YM), Facebook, Twitter dan laman-laman web yang sedang anda layari dan berikan sepenuh tumpuan terhadap apa yang cuba saya sampaikan di sini.

Ramai yang menyangka bahawa menganyam rotan adalah satu pekerjaan yang amat susah untuk dilakukan. Malah, ramai yang menyangka bahawa menganyam rotan adalah untuk mereka yang berbakat sahaja.

Bukan itu sahaja.. Ramai yang tidak berminat menceburi perniagaan kraftangan untuk dijadikan sebagai satu pekerjaan tetap ataupun sampingan kerana menyangka menganyam rotan tidak boleh memberikan pulangan yang cukup lumayan.

Ramai juga yang sering mengatakan..

  • Mereka takut untuk memulakan perniagaan kraftangan rotan kerana takut mengalami kerugian.
  • Mereka tak yakin untuk memulakan perniagaan kraftangan rotan kerana tiada pengalaman dalam bidang perniagaan.
  • Mereka tak sanggup untuk berikan komitmen kerana beranggapan ia adalah satu pekerjaan yang sia-sia
  • Mereka tak ada dan tak nak keluarkan modal sedangkan perniagaan kraftangan rotan cuma memerlukan modal yang cukup rendah.

Dan.. Banyak lagi perkara-perkara negative yang mereka lontarkan terhadap perniagaan kraftangan rotan.

Oleh itu, saya sarankan kepada anda agar membaca laporan ini sehingga habis dan saya jamin, selepas anda selesai membaca laporan di bawah, anda pasti akan memilih untuk masuk ke dalam bidang ini disebabkan oleh potensinya yang cukup besar!

Tahukah anda bahawa perniagaan kraftangan yang berasaskan rotan ini berpotensi memberi pendapatan kepada anda lebih daripada gaji yang anda terima pada setiap bulan? Secara kasarnya, jika anda menjalankan perniagaan jenis ini mengikut kaedah yang betul, anda mampu memperolehi pendapatan antara..

RM 3000 Sehingga RM 4000 Setiap Bulan!

Nanti dulu tuan-tuan dan puan-puan yang budiman. Jangan terkejut dan jangan cepat mengatakan saya mereka-reka cerita ini. Saya langsung tidak membawa cerita dongeng wahai pembaca yang bijak sekalian.

Inilah yang saya maksudkan, ramai yang tidak sedar dan tidak percaya dan sering menyangka bahawa perniagaan kraftangan yang berasaskan rotan tidak selumayan seperti bekerja di pejabat.

Bahkan, terdapat suara-suara sumbang yang memperlekehkan bidang ini dengan mengatakan bahawa pekerjaan kraftangan berasaskan rotan tidak mempunyai masa depan.  

Tetapi, anda tidak tahu bahawa terdapat pekerja-pekerja awam berpangkat besar melepaskan jawatan yang dipegang disebabkan oleh perniagaan kraftangan ini telah memberikan pendapatan yang lebih hebat daripada gaji mereka sebelum ini.

Adakah anda tidak merasakan bahawa perniagaan ini cukup ‘cool’ untuk dijalankan? Adakah anda masih ingin berprasangka seperti ‘orang dulu-dulu’ terhadap perniagaan ini?    

Sekarang, anda pula fikir.. Adakah benar perniagaan kraftangan berasaskan rotan tidak menyediakan masa depan yang cerah?   

Bagaimana pula dengan berita ini..

“Penghasilan produk kraftangan secara komersial dapat menjana pendapatan dan seterusnya menyumbang kepada peningkatan ekonomi negara – Oleh Ketua Pengarah Kraftangan Malaysia, Mohd. Kamil Mohd. Ali”

Sumber: Kosmo Online, 14 Mac 2011

Kini, perniagaan kraftangan juga telah mendapat sokongan 100% daripada pihak kerajaan sebagai langkah untuk memartabatkan seni budaya dan warisan negara kita, Malaysia. Apa yang lebih menggembirakan? Hasil dari hutan iaitu rotan telah dimasukkan ke dalam Dasar Pertanian Negara yang ketiga bagi menggalakkan setiap masyarakat Malaysia terlibat dalam perniagaan kraftangan berasaskan rotan.   

Perkara ini merupakan satu berita baik buat anda. Melalui sokongan dan pelbagai inisiatif daripada pihak kerajaan, semakin mudahlah untuk anda memperkembangkan perniagaan kraftangan yang bakal anda bangunkan nanti.   

Tetapi.. Sekiranya anda seorang yang langsung tidak meminati seni kraftangan rotan, tidak mahu jana pendapatan tambahan melalui perniagaan kraftangan rotan, lebih suka mengisi masa lapang dengan perkara yang tidak berfaedah, maka anda boleh beredar dari laman web ini. Saya tidak memaksa anda untuk terus membaca info-info yang sedikit sulit yang bakal saya dedahkan nanti.

Tetapi.. Sekiranya anda salah seorang daripada senarai di bawah..

  • Nak tambahkan pendapatan dengan perniagaan kraftangan rotan..
  • Nak isi masa lapang dan jadikan masa lapang itu ‘DUIT’..
  • Nak jalankan perniagaan kraftangan rotan tetapi tak tahu dan tak yakin untuk bermula..
  • Nak belajar menganyam rotan tetapi tak tahu kat mana nak berguru..
  • Nak mulakan perniagaan kraftangan rotan tetapi tak mahu keluarkan kos yang tinggi..
  • Nak belajar menganyam rotan tetapi tak tahu peralatan yang diperlukan..
  • Nak jual produk kraftangan tetapi tak tahu kat mana nak jual hasil kraftangan..
  • Nak belajar menganyam rotan dengan guru yang berpengalaman..
  • Nak jual produk kraftangan tetapi tak tahu macam mana nak letak harga..
  • Nak tahu sumber mendapatkan rotan komersial pada harga yang murah..

 

“Maka Laporan Seterusnya Yang Terdapat Di Sini Adalah KHAS Buat Anda”

TAHNIAH! Kerana anda masih bersama-sama dengan saya di sini. Ini bermaksud, anda memandang serius terhadap perkara-perkara yang saya senaraikan sebentar tadi.

Jadi, oleh kerana anda memilih untuk terus mengorek info-info sulit yang terdapat di sini, berikan saya peluang untuk menerangkan kepada anda berkenaan rotan terlebih dahulu. Info seperti di bawah ini sangat penting bagi mengelakkan anda daripada membuat kesilapan sebelum memulakan perniagaan kraftangan.   

Rotan adalah hasil hutan yang bernilai dan semakin dikenali disebabkan oleh keunikan dan kecantikannya apabila direkabentuk menjadi perabot dan kraftangan. Jenis rotan yang sering menjadi pilihan dan mempunyai pasaran adalah Rotan Matau dan Rotan Sega. Kedua-dua jenis rotan ini berperanan dalam membina rangka atau komponen produk rotan dan untuk ikatan atau penyambungan komponen produk rotan.

Antara produk daripada rotan yang cukup popular dan sangat laris di pasaran sama ada tempatan mahupun antarabangsa adalah BAKUL ROTAN! Bahkan.. Bakul rotan juga semakin hari semakin mendapat..

 

“Permintaan Tinggi, Pulangan Lumayan!”

Betul ke produk daripada rotan, khususnya bakul rotan ni boleh memberikan hasil pulangan yang lumayan?

Jika anda pernah membeli bakul rotan, anda pasti tahu, harga untuk sebuah bakul yang diperbuat dari rotan bukanlah murah seperti sebuah bakul plastik. Bakul yang diperbuat daripada rotan mempunyai nilai estetikanya yang tersendiri yang menyebabkan harganya menjadi sedikit mahal berbanding bakul plastik yang banyak terdapat di pasaraya.

Jika anda tidak percaya, anda boleh lihat sendiri tanda-tanda harga produk bakul rotan ini, sama ada di IKEA ataupun dimana-mana tempat yang menjual bakul yang diperbuat daripada rotan.

Harga Bakul Rotan di IKEA

Sebuah bakul rotan yang bersaiz kecil, selalunya, berharga tidak kurang dari RM25. Manakala, bagi yang bersaiz besar (seperti bakul baju), harganya boleh mencecah sehingga RM300 sebuah. Sedangkan, kos untuk menghasilkannya, hanyalah sekitar RM50 sahaja.

Ini bermakna, setiap bakul yang terhasil, mampu memberikan pulangan sehingga 600%. Ianya adalah satu fakta yang tidak ramai orang ketahui. Dan rahsia ini hanyalah disimpan secara senyap oleh usahawan-usahawan bakul rotan.

 

“Saya Dah Tak Sabar Dan Saya Nak Mulakan Sekarang juga!”

Fuhhh.. Nampaknya anda dah tak sabar dan cukup bersemangat untuk menganyam rotan bagi memulakan perniagaan kraftangan. Ok.. Macam ni caranya untuk anda bermula.

Sediakan peralatan-peralatan asas seperti pemotong rotan, pelapik dan lain-lain.

Sediakan bahan-bahan mentah untuk membuat bakul rotan, iaitu 3 jenis rotan, ianya boleh diperolehi dari pihak pembekal, tidak perlu pergi ke hutan untuk mendapatkanyya.

Anda perlu membuat lakaran asas atau membuat ukuran bagi bakul rotan yang hendak dianyam.

Setelah mempunyai lakaran/gambaran kasar bentuk rotan. Mula menganyam, bermula dari bahagian tapak hinggalah kepada bingkai.

Setelah selesai menganyam, anda perlu kemaskan bakul rotan anda dengan proses pembakaran dan finishing..

Bakul rotan anda kini siap dan sedia untuk dipasarkan.

Bagaimana? Mudah je kan nak menganyam rotan? Tak susah seperti yang digembar-gembukan pun. Anak saya semasa tadika dulu pun ada belajar. Jika budak tadika pun boleh buat, anda pasti boleh punya.

 

“Siapa Saya Yang Nak Bercerita..
Tentang Anyaman Kraftangan Rotan Kepada Anda?”

Nama saya ialah Mansor Md Dan. Saya merupakan seorang usahawan dalam bidang kraftangan rotan dan telah mula belajar seni menganyam rotan sejak berusia 16 tahun lagi. Selepas sekian lama berkecimpung dalam bidang ini, akhirnya pada bulan Julai tahun 1995, saya telah mendapat kebenaran untuk ‘Mengajar Kraftangan’ daripada pihak Kraftangan Malaysia cawangan Melaka. Saya juga aktif dalam aktiviti-aktiviti anjuran Kraftangan Malaysia bagi memperagakan produk-produk kraftangan hasil daripada rotan.

Jadi.. Saya di sini bersedia untuk turunkan setiap ilmu dan pengalaman saya kepada anda. Setiap selok belok yang saya pelajari dan ketahui selama berkecimpung dalam bidang ini, saya akan dedahkan tanpa menyimpan walau satu pun. Saya juga ingin anda SUKSES dalam menguasai seni menganyam rotan dan perniagaan kraftangan.

Saya tahu.. Anda boleh je belajar sendiri atau ‘try and error’ untuk menganyam rotan. Tetapi, apa yang saya pasti, anda bakal menghabiskan banyak masa untuk menyiapkan walau satu bakul rotan sekalipun. Percaya atau tidak? Itulah yang berlaku kepada saya satu ketika dahulu kerana berdegil untuk tidak memilih mencari guru.

Seperti biasa.. Pilihan sentiasa terletak di tangan anda sama ada anda ingin memilih jalan singkat dan mudah yang pasti berjaya ataupun jalan panjang dan susah yang tidak pasti keberkesanannya.

 

“Macam Mana Saya Nak Tahu Secara Terperinci Untuk Kesemua Perkara Yang Telah Disebutkan Daripada Awal Laporan Tadi?”

Begini caranya.. Untuk mengetahui setiap perkara yang diperkatakan di atas, saya telah huraikan dan terangkan satu persatu dalam sebuah ebook yang bertajuk..

‘Panduan Asas Menganyam Bakul Rotan’

Perhatian: Ilustrasi yang ditunjukkan menggambarkan sebuah e-book (elektronik book) dan bukannya sebuah buku fizikal. E-book ini boleh dibaca menggunakan perisian percuma iaitu Adober Reader yang terdapat dalam komputer anda.

“Apa Yang Terkandung Dalam Ebook Ini?”

Ebook setebal 40 mukasurat dengan empat bab utama ini mengandungi dan mendedahkan tentang..

Bab 1: Peralatan dan Bahan Mentah
Dalam bab ini, saya dedahkan kepada anda, peralatan-peralatan asas tetapi penting untuk anda mula menganyam rotan. Tanpa setiap peralatan yang saya tunjukkan ini, anda tidak akan dapat menyiapkan sebuah bakul rotan. Malah, bakul anda nanti mungkin boleh menjadi cacat, tidak sempurna dan tidak menarik perhatian langsung!

Bab 2: Teknik Menganyam Bakul Rotan XXXXXXX
Dalam bab ini, saya dedahkan kepada anda secara terperinci, langkah demi langkah beserta dengan gambar, teknik menganyam bakul __________ yang sentiasa mendapat permintaan tinggi di pasaran. Ianya lengkap dan cukup mudah untuk diikuti. Anda cuma perlu ikut sahaja apa yang saya tunjukkan. Dalam sekelip mata anda akan berjaya menyiapkan sebuah bakul rotan!

Bab 3: Teknik Menganyam Bingkai/Tangkai/Kaki Bakul
Dalam bab ini, saya dedahkan kepada anda teknik menganyam bingkai/tangkai/kaki bakul secara terperinci, langkah demi langkah beserta gambar. Bab ini lebih kepada kekemasan sebuah bakul rotan. Jika anda tinggalkan bab ini, bakul rotan anda pasti tidak secantik dan tidak setanding bakul rotan yang terdapat di pasaran pada masa kini!

Bab 4: Teknik Meletakkan Harga Dan Pemasaran
Adakah anda boleh meletakkan harga pada sebuah bakul rotak sesuka hati anda sahaja? Atau anda boleh tiru je harga yang terdapat di pasaran. Jangkaan anda sememangnya salah. Ini kerana, cara untuk meletak harga pada sebuah bakul rotan adalah sangat unik. Caranya adalah dengan ____% X ____ = harga sebenar bakul rotan. Kemudian, barulah anda boleh membuat pemasaran di _____________ dan menghasilkan jualan untuk mencapai keuntungan maksimum!

 

Jadi.. Adakah anda..

  • Sudah bersedia untuk mendapatkan ilmu menganyam rotan dan perniagaan kraftangan daripada seorang pakar?
  • Sudah bersedia untuk menganyam rotan dan menghasilkan bakul rotan sendiri?
  • Sudah bersedia untuk menjalankan perniagaan kraftangan rotan yang cukup menguntungkan ini?
  • Sudah bersedia untuk menerima tempahan dan jualan bakul rotan yang cukup banyak?

 

“Jangan Buang Masa Saya Lagi Mansor! Berikan Saya Akses Download Bagi Ebook Panduan Asas Menganyam Bakul Rotan Sekarang Juga ”

Jangan bimbang! Pelaburan anda di sini dijamin dengan pengembalian wang untuk tempoh 360 hari!

RM 100

RM 70

Walaupun ebook ini penuh dengan ilmu yang ‘rare’ dan cukup berharga, saya tidak akan berikan harga mahal di atas kepada anda. Anda cuma perlu laburkan sekali seumur hidup pada harga..

RM 20 sahaja!

Diskaun ini untuk 89 50 orang yang terawal sahaja!

Apabila kuota 50 orang dicapai, serta merta harga ebook Panduan Asas Menganyam Bakul Rotan ini akan dinaikkan TIGA KALI ganda daripada harga sekarang.

Tekan butang tempahan di atas sekarang atau anda akan rugi kerana melepaskan harga diskaun di atas!


"Faedah & Keistimewaan Ebook Ini!" 

  • Adakah anda masih ragu-ragu dengan teknik anyaman rotan yang didedahkan dalam ebook di atas?
  • Setiap teknik anyaman rotan yang ditunjukkan adalah langkah demi langkah dan lengkap dengan gambar supaya anda lebih jelas lagi. Saya jamin, anda akan mudah tangkap dengan setiap perkara yang cuba saya sampaikan. Ini kerana, saya menggunakan bahasa yang cukup mudah untuk anda fahami setiap penerangan yang saya sampaikan.
  • Adakah anda merasakan anda boleh mencari info anyaman rotan di tempat lain?
  • Anda boleh cuba untuk mencari info seperti yang terdapat di sini di tempat lain. Tetapi saya jamin, anda hanya membuang masa anda. Ini kerana, info di tempat lain tidak selengkap dan padat seperti yang terkandung dalam ebook Panduan Asas Menganyam Bakul Rotan.
  • Adakah anda yakin bahawa anda mampu mulakan perniagaan kraftangan tanpa berpandukan ebook ini?
  • Ya.. Anda memamg mampu. Tetapi, berapa banyak masa yang perlu anda habiskan untuk buat kajian. Berapa banyak pula wang yang perlu anda keluarkan untuk buat try and error. Jangan bazirkan masa, wang dan tenaga anda lagi dan ingatlah bahawa perniagaan ini mempunyai permintaan yang cukup tinggi tanpa persaingan yang sengit!

 

Ingat! Ebook ini mempunyai kuota yang sangat TERHAD! Ini kerana, selepas kuota penuh, tiba masanya untuk saya bimbing para pembaca terawal pula. Jika anda ingin mendapat bimbingan ISTIMEWA daripada saya, dapatkan ebook Panduan Asas Menganyam Bakul Rotan SEKARANG juga!


 

 

Demi kejayaan anda,


Mansor Md Dan
www.BakulRotan.com

P.S. Sesiapapun boleh menganyam rotan walau tiada bakat sekalipun. Ini kerana, budak tadika pun boleh menganyam rotan. Malah, setelah anda tahu teknik mudah menganyam rotan yang terdapat di sini, anda boleh jual rotan yang dianyam untuk menambah pendapatan dengan cukup lumayan!

P.S.S. Pendedahan yang terkandung dalam ebook Panduan Asas Menganyam Bakul Rotan ini tidak pernah didedahkan di mana-mana sekalipun. Jika anda cuba mencari info-info sulit yang serupa seperti di atas di setiap ceruk internet ini sekalipun, anda tidak akan menjumpainya. Percayalah!

P.S.S.S. Sebaik sahaja kuota 50 orang telah penuh, saya akan menimbangkan semula sama ada ingin terus menerima tempahan ebook ini ataupun tidak. Saya lebih suka membimbing 50 orang yang terawal itu sehingga betul-betul mahir dahulu. Kemudian, barulah saya buka tempahan ebook ini semula dan meletakkan harga tiga kali ganda daripada harga sekarang! Oleh itu, dapatkan ebook Panduan Asas Menganyam Bakul Rotan pada hari ini juga dengan KLIK DI SINI! 

 

 

 

Diterbitkan dan diedarkan Oleh:
Shuth Network Sdn. Bhd. 
No 23-1, Jalan 9/9C, Bandar Baru Bangi, 43650 Selangor.
Tel : 012-3655625

Ebook Anyaman Bakul Telur PERCUMA!!

  • Dapatkan ebook "Panduan Menganyam Bakul Telur" secara PERCUMA! Hanya perlu masukkan Nama & Email anda di ruangan dibawah.

  • 0 subscribers
  • Email Marketing by GetResponse